آشنایی با نژاد بولداگ

آشنایی با نژاد بولداگ

آشنایی با نژاد بولداگ

بولداگ ها حیواناتی بسیار اجتماعی با رفتاری دوستانه هستند. از تنها بودن برای مدت طولانی متنفرند و تمایل دارند بیشتر اوقات خود را با صاحب خود بگذرانند، اگرچه نای باریک، ساختار خاص صورت و پاهای کوتاه این حیوانات جلوی شرکت آن ها در فعالیت های شدید را می گیرد.
فعالیت های ورزشی طولانی مدت (از هر نوعی) باعث می شود که این سگ برای نفس کشیدن به تقلا بیفتد و در نتیجه در برابر بسیاری از بیماری های تنفسی آسیپ پذیر می شود.

بسیاری از مردم هنگامی که می فهمند بولداگ ها به توجه و نظافت زیادی احتیاج دارند تعجب می کنند، درست است که آن ها دارای موهای بلندی نیستند اما پوست این نژاد دارای چین و چروک های بیشماری است که برای جلوگیری از مشکلات و بیماری های پوستی، باید تمیز نگه داشته شوند. همچنین بهتر است بدانید که بولداگ ها زیاد خرناس می کشند (خیلی زیاد !).

آشنایی با نژاد بولداگ

بولداگ ها قابلیت یادگیری بالایی دارند اما تمرین دادن آن ها نسبت به دیگر گونه ها زمان بیشتری را می طلبد و نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد. گاهی اشاره می شود که بولداگ ها حیواناتی لجوج و یک دنده هستند که البته این موضوع به هوش خاص و متفاوت آن ها باز می گردد.
این نژاد در اکثر اوقات به خوبی با حیوانات خانگی دیگر کنار می آیند. رفتاری مناسب با کودکان دارند و علاقه زیادی به بازی کردن با همه اعضای خانواده از خود نشان می دهند.
درست است که خرید و نگهداری از بولداگ ها می تواند کمی هزینه بر باشد، اما پول بهای کمی است برای کسانی که عاشق صورت خنده دار و لجوج این سگ می شوند.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید...
گرما‌زدگی در حیوانات خانگی

دیدگاهتان را بنویسید