آشنایی با نژاد باست هوند

آشنایی با نژاد باست هوند

آشنایی با نژاد باست هوند

نژاد باست هوند (Basset Hound) با توجه به پاهای کوتاه، جثه ی سنگین و گوش های بلند به راحتی قابل تشخیص هستند. از خصوصیت های این نژاد این است که باست هوند ها ردیاب ها و شکار کننده هایی ماهر و حیواناتی با وفا هستند.
خصوصیات فیزیکی
باست هوندها ساختار بدنی استخوانی و سنگین دارند و پاهای کوتاهشان به آن ها کمک می کند که با توجه به وزن بالا راحت تر حرکت کنند. باست هوند ها با سر رو به پایین می دوند و این شیوه ی دویدن احتمال آسیب دیدن آن ها را افزایش میدهد.

اگر سگ باست هوند شما زمان زیادی در فضای باز است و در معرض بوته های خاردار قرار دارد، می توانید برای جلوگیری از آسیب دیدن او از کت هایی ضخیم که مخصوص سگ ها است استفاده کنید.
چین و چروک بدن و گوش های بلند باست هوند به گونه ای است که بو ها و رایحه های اطراف را به دام می اندازد و بینی آن ها نیز با قدرت بالایی این بو ها و رایحه ها را شناسایی می کند. حس بویایی قوی آن ها، باست هوند را از دیگر  سگ ها متمایز می کند.
خلق و خوی
به طور کلی باست هوند ها از آرامترین و مهربان ترین های سگ های نژاد هوند هستند و با انسان ها و دیگر حیوانات خانگی رفتاری دوستانه دارند. اما در برخی اوقات این سگ مهربان می تواند لجباز نیز باشد.
نکته ی دیگری که باید به یاد داشته باشید این است که نباید به کودکان اجازه دهید هنگام بازی با باست هوند روی پشت او سوار شوند زیرا ممکن است که سگ واکنش نامناسبی از خود نشان دهد.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید...
دلایل، داروها و درمان‌های خانگی خارش بدن سگ

همچنین باست هوند ها عاشق دنبال کردن و بو کشیدن هستند و تعقیب کردن را حتی زمانی که گم شوند هم ادامه می دهند!
نگهداری
سعی کنید هر روز کمی با سگ باست هوند بازی کنید و یا او را به پیاده روی ببرید. همچنین همیشه سگ باست هوند خود را تمیز نگه دارید و مخصوصاً صورت و چین و چروک های اطراف دهان او را هر روز نظافت کنید.

آشنایی با نژاد باست هوند

به طور کلی این نژاد تمایل بیشتری برای در خانه ماندن دارند و به عنوان حیوان خانگی می توانند در فضای داخل خانه نیز فعالیت های مورد علاقه خود را انجام دهند.
سلامتی
میانگین سنی گونه ی باست هوند بین 8 تا 12 سال است. بیماری هایی که در میان این گونه شایع است عبارتند از: استئوکندریت دیسکان (Osteochondrosis Dissecans)  که نوعی بیماری مفصلی است، gastric torsion که بیماری مربوط به معده سگ است، elbow dysplasia که یکی از مشکلات مفصلی است، آنتروپیون (entropion) که از مشکلات ایجاد شده در چشم است. همچنین چاقی مفرط (می تواند به مشکلات کمری نیز تبدیل شود ) نیز در این نژاد شایع است. سعی کنید از اضافه وزن سگ خود جلوگیری کنید و در مورد سلامتی سگ باست هوند خود با دامپزشک مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید