بهترین انتخاب برای خوراک سگ‌ها

بهترین انتخاب برای خوراک سگ‌ها

بهترین انتخاب برای خوراک سگ‌ها

سگ‌ها از نظر نیاز به مواد غذایی بسیار شبیه به ما انسان‌ها هستند. آن‌ها همه‌چیز خوار هستند، به این معنی که برای سالم زندگی کردن نیاز به گستره‌ی زیادی از مواد دارند. غذاهایی مانند گوشت، سبزیجات و حبوبات همگی می‌توانند بخشی از رژیم غذایی سگ‌ها باشند. این حیوانات نیز مانند ما انسان‌ها به تعادل در تغذیه نیاز دارند. اندازه‌ی خوراک سگ‌ها باید به شکلی باشد که انرژی کافی برای فعالیت‌های مختلف آنان را فراهم کند و نباید از اندازه‌ی مورد نیاز آن‌ها بیشتر شود چرا که در این صورت احتمال بروز بیماری‌هایی مانند دیابت افزایش پیدا می کند.
نیازهای سگ خود را بدانید
این‌که چه اندازه به سگ‌تان غذا دهید، به طورکلی به موارد زیر وابسته است:
1. سن2. میزان فعالیت3. وزن ایده‌آل
به عنوان مثال یک سگ شپرد استرالیایی جوان فعالیت زیادی دارد و به این معنی است که به خوراک زیادی برای فعالیت‌های خود نیاز پیدا می کند. از طرفی دیگر ممکن است که یک سگ 10 ساله‌ی شی‌هواهوا  عادت کرده‌ باشد به جای فعالیت و بازیگوشی، روزش را در کنار شما و در آرامش سپری کند در نتیجه اشتهای او به نسبت کمتر است.
در روی جلد غذاهای سگ اغلب راهنمایی‌‌هایی درباره‌ی میزان وعده‌های غذایی سگ‌ها نوشته است اما دامپزشک بهتر از هر کسی می‌داند که سگ‌ شما به چه میزان خوراک نیاز دارد تا سالم و در وزن ایده‌آل بماند. در این مورد یکی از دامپزشکان می‌گوید:
“رژیم‌ غذایی باید بر اساس شرایط سگ و درخور حال او طراحی شود. “
همچنین دامپزشک می‌تواند خوراک‌هایی را پیشنهاد دهد که سگ شما را در مقابل برخی بیماری‌ها محافظت کند. برای مثال سگ‌هایی که جثه‌ی بزرگ دارند، خطر ابتلا به آرتروز در آن‌ها نسبت به سگ‌های کوچک‌تر بیشتر است. موادغذایی مناسب می‌تواند از مفاصل سگ شما در برابر ابتلا به آرتروز محافظت کند.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید...
آشنایی با حیوانات خانگی مناسب کودکان

بهترین انتخاب برای خوراک سگ‌ها

غذاهای مخصوص سگ خود را بشناسید:
دامپزشک می‌تواند محاسبه کند که سگ شما در هر روز چه میزان کالری نیاز دارد، اما روی جلد بیشتر غذاهای سگ نوشته نشده است که این خوراک چه میزان کالری برای سگ فراهم می‌کند. برای مثال یک فنجان از این خوراک می‌تواند 200 کالری داشته باشد یا 400 کالری و به دلیل ذکر نشدن نمی‌توانیم مطمئن باشیم کدامیک است. در این شرایط برخی دامپزشکان پیشنهاد می‌کنند که از خوراک‌ها و رژیم غذایی خشک استفاده کنید چرا که از خوراک‌های کنسروی کالری کمتری دارند و یا می‌توانید با سازندگان محصولی که تهیه کرده‌اید تماس بگیرید و از آن‌ها اطلاعاتی درباره‌ی میزان کالری بگیرید. اغلب روی جلد خوراک سگ‌ها عبارت‌هایی مانند  “Natural” و “Premium” به کار رفته است. این کلمات به نظر جذاب می‌آیند ولی این عبارت‌ها هیچ تعریف استانداردی در خوراک سگ‌ها ندارند، بنابراین نمی‌توانند اطلاعاتی درباره‌ی مواد مغذی و کالری موجود در خوراک به شما اعلام کنند.
دامپزشک می‌تواند در انتخاب خوراک مناسب برای سگ‌‌تان راهنمایی‌های خوبی به شما دهد. این راهنمایی‌ها می‌تواند هم به نفع سلامتی سگ شما باشد و هم هزینه‌های شما را کاهش دهد. دامپزشکان اغلب خوراک‌هایی را که در کلینیک‌های حیوانی موجود است توصیه می‌کنند. از آنجایی که این گزینه همیشه قابل انجام و مناسب نیست، می‌‌توانید از دامپزشک خود بخواهید که به شما کمک کند خوراک‌‌هایی را بیابید که هم برای شما و هم برای سگتان قابل استفاده باشد و اگر خواستید این گزینه را انتخاب کنید و خوراک سگ‌تان را خودتان درست کنید، حتماً از دامپزشک در مورد موادغذایی مورد نیاز سگ‌تان نیز مشورت‌های کافی را بگیرید.
چه چیز برای سگ شما مناسب است ؟
شما گزینه‌های بسیاری در انتخاب خوراک سگ‌ها دارید و اغلب شما تا بعد از غذا دادن به سگ‌تان متوجه نخواهید شد آیا شما غذای مناسبی درست کرده‌اید یا خیر؟ برخی دامپزشکان می‌گویند:
“معمولاً زمانی که خوراک مناسبی به سگ‌ها برسد، آرامتر می‌شوند و اگر آن‌ها به نظر سرحال می‌رسند و مدفوع آن‌ها ظاهر غیرعادی ندارد به احتمال زیاد با غذایی که برای او درست کرده‌اید مشکلی ندارد.”
البته اگر سگ شما دچار اسهال و استفراغ و مشکلات دیگر گوارشی شد، حتماً باید در انتخاب خوراک او تجدید نظر کنید.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید...
راهنمای تربیت سگ مالتیز عروسکی

1 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید