مواردی که پیش از گرفتن حیوان خانگی برای کودک، باید به آن‌ها توجه کرد...

مواردی که پیش از گرفتن حیوان خانگی برای کودک، باید به آن‌ها توجه کرد…

مواردی که پیش از گرفتن حیوان خانگی برای کودک، باید به آن‌ها توجه کرد…

در مرحله‌ای از زندگی، تقریبا هر پدر و مادری، درباره این سوال فکر می‌کنند: آیا کودک من باید یک حیوان خانگی داشته باشد؟ با این حال، سوال واقعی این است: آیا خانواده من باید یک حیوان خانگی داشته باشد؟ تصمیم به داشتن یک حیوان خانگی بر همه افراد خانواده تاثیر گذار خواهد بود. مهم نیست که کودکان شما چه می‌گویند، آنان به تنهایی قادر به مراقبت از حیوان خانگی نخواهند بود. والدین همیشه باید نظارت داشته باشند تا مراقبت مناسب صورت گیرد. حیوان خانگی بر همه اعضای خانواده تاثیر می‌گذارد، بنابراین قبل از قبول سرپرستی یک حیوان خانگی برای فرزندتان، به این پنج مورد باید توجه داشته باشید.
مزیت های حیوان خانگی
کار خود را با مزایای مثبت شروع می‌کنیم. مزایای حیوانات خانگی بسیار زیاد است، شاید هرچند این موضوع تا حدودی غیرقابل درک باشد. حیوانات خانگی – سگ، گربه یا حتی یک ماهی قرمز – می‌توانند تجربیات مثبتی را در فرزند شما ایجاد کنند که هیچ چیز دیگری قادر به ایجاد این تجربیات نیست. حیوانات خانگی می‌توانند:

ایجاد حس مسئولیت. در حالی که کودکان به طور مداوم تشویق به مراقبت بیشتر از خود – از یادگیری برای قرار دادن قاشق در دهان خود گرفته تا رساندن خود به مدرسه – هستند، مسئول بودن برای شخص دیگری به طور طبیعی اتفاق نمی‌افتد. والدین باید فرصت‌هایی مهیا کنند تا حس مسولیت کودک در مراقبت از دیگران را بررسی کنند؛ و از آنجایی که زمان طولانی طول می‌کشد قبل از اینکه یک کودک آماده مراقبت از یک فرد دیگر باشد، حیوانات خانگی می‌توانند کودک را در راه رسیدن به این هدف همراهی کنند و حتی خود به این هدف تبدیل شوند.
پرورش شخصیت کودک. حیوانات خانگی تنها نیازهای فیزیکی ندارند، نیازهای عاطفی حیوانات نیز بخش مهمی را تشکیل می‌دهند. حیوان خانگی یک مسئولیت و همچنین یک دوست است. حیوانات خانگی می‌توانند تکیه گاهی در زمان ناراحتی کودکان، همبازی آنان در زمان بازی و همراه آنان در زمان‌های سخت باشند. دوستی میان کودک و حیوان خانگی با دوستی که میان کودکان ایجاد می‌شود متفاوت است و بنابر این به شکل گیری تجربیات اولیه زندگی کودک کمک خواهد کرد.
ایجاد پیوند در خانواده. نه تنها حیوانات و انسان‌ها می‌توانند با یکدیگر پیوند برقرار کنند، بلکه انسان‌ها می‌تواند از طریق حیوانات این پیوند را با یکدیگر ایجاد کنند. تجربه داشتن حیوان خانگی چیزی است که خواهر و برادر این تجربه مشترک را در تمام عمر به همراه خواهند داشت. چرا که حیوان خانگی یکی از اعضای خانواده می‌شود و تجربه زندگی را برای همه تغییر خواهد داد.
کاهش آلرژی. اگرچه اغلب اوقات آلرژی به عنوان دلیلی برای عدم قبول سرپرستی بیان می‌شود، تحقیقات نشان داده است که کودکانی که در خانه‌هایی با حیوان خانگی بزرگ می‌شوند، سالم‌تر هستند. تماس زود هنگام با سگ و گربه ممکن است مصونیت ایمنی ایجاد کند و احتمال آلرژی را در سال‌های آینده زندگی کاهش دهد.
اکثر کودکان زمانی که در تلاش برای متقاعد کردن والدین خود هستند، لیست خوبی از دلایل را دارند که چرا این موضوع ایده خوبی است؛ و در اکثر اوقات کودکان در مورد مزیت‌ها درست می‌گویند و حق با آنان است (نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که در این موقعیت‌ها، کودکان مشکلات احتمالی را از این لیست حدف می‌کنند. در ادامه مقاله به بررسی این مشکلات خواهیم پرداخت).

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید...
اشتباهاتی که هنگام نگهداری از حیوانات خانگی مرتکب می شویم (قسمت اول)

مواردی که پیش از گرفتن حیوان خانگی برای کودک، باید به آن‌ها توجه کرد…

مشکلات احتمالی مالکیت حیوان خانگی
آلرژی – در حالی که جلوگیری از آلرژی‌های آینده می‌تواند یک مزیت برای حیوانات خانگی باشد، اگر شخصی در خانه نسبت به حیوان مورد نظر شما آلرژی داشته باشد، مشکلات زیادی می‌تواند ایجاد شود. با این حال، سرپرستی حیوان خانگی محدود به سگ، گربه و یا سایر حیوانات ایجاد کننده آلرژی نیست.
هزینه – قطعا هزینه های اولیه برای حیوان خانگی و نیازهای آن وجود دارد، اما باید به هزینه های جاری نیز توجه کرد. این هزینه های جاری باید همیشه در نظر گرفته شوند، به خصوص اگر پدربزرگ و مادربزرگ یا شخص دیگری در خارج از خانه حیوان خانگی را به عنوان یک هدیه می‌دهد.
زمان / تعهد – حیوانات خانگی یک مسئولیت اضافی بر خانواده ها تحمیل خواهند کرد؛ و  به یاد داشته باشید آن‌ها می توانند برای مدت زمانی طولانی در خانه زندگی کنند.
اختلال در زندگی خانوادگی – همیشه این ریسک وجود دارد که حیوان خانگی دچار مشکل رفتاری شود؛ و هر چند اغلب این مسائل از طریق آموزش و مراقبت مناسب قابل پیشگیری هستند، هنگامی که رخ می‌دهند می تواند شرایط سختی ایجاد کنند.
درک تعهد
قبل از اینکه سرپرستی یک حیوان خانگی را قبول کنید، بدانید که خود را درگیر چه چیزی می‌کنید. در مورد حیوان خانگی مورد نظر خود تحقیق کرده یا حتی بهتر است فرزندتان تحقیقات مورد نیاز نیاز را انجام دهند (که البته شما آنان را تایید کنید).

هنگامی که در حال گرفتن تصمیم برای قبول سرپرستی حیوان هستید، مطمئن شوید اطلاعاتی درباره طول عمر، مشکلات بالقوه بهداشتی، نیازهای ورزشی و سلامتی، هزینه غذا، زیستگاه، لوازم و مراقبت های دامپزشکی جمع آوری کرده‌اید. سپس، شرایط خانوادگی خود را روی آن اعمال کنید. آیا منابع و زمان لازم برای نگهداری را دارید؟ اگر نه، شما ممکن است بخواهید روی حیوان خانگی دیگری متمرکز شوید.
پس از اینکه متوجه شدید که این تعهد به معنای عملی چیست، این مدل تعهد را برای فرزندتان درنظر بگیرید. این موضوع می‌تواند یک راه زیبا برای کودکتان باشد تا یک احساس وفاداری و وظیفه به دیگران در خود ایجاد کند.
زمان مناسب
برای اطمینان از اینکه این تعهد درست است، به زمان دقت زیادی داشته باشید. این بدین معنی است که در مورد سن کودک و طول عمر حیوان خانگی فکر کنید. اگر یک بچه گربه برای نوجوان خود انتخاب کنید، شما ممکن است کسی باشید که گربه را در زمان پیری نگهداری خواهد کرد. از سوی دیگر، نوجوانان یا نوجوانان می توانند مراقب حیوان خانگی باشند ولی ممکن است کودکان نتوانند این کار انجام دهند.
انتخاب حیوان خانگی
اکنون شما مزایا و معایب قبول سرپرستی حیوانات را ارزیابی کرده و به تعهد، هزینه ها و زمان بندی شما متناسب با خانواده است. در اینجا چند گزینه مختلف را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.
سگ ها و گربه ها – در حالی که بسیاری از مردم یکی از این حیوانات را بر دیگری ترجیح می‌دهند، نحوه ادغام آنان با خانواده تقریبا مشابه است. هر دو دارای عمر طولانی مدت (10-20 سال)، نیازمند به محبت، مراقبت روزانه و توجه عملی هستند. هزینه، نیاز به ورزش و پیرایش و احتمال ایجاد آلرژی بین گونه ها و نژادهای مختلف بسیار متفاوت است.
جوندگان – همسترها، موش ها و خوکچه های هندی برای شروع می‌توانند حیوانات خوبی باشند زیرا طول عمر آنان 2 تا 7 سال بوده و بنابر این زمان تعهد کوتاه‌تر خواهد بود. برخلاف گربه یا سگ نیاز به فضای بزرگ ندارند. همچنین نیازهای غذایی و آبی آن‌ها اندک است با این حال آن ها نیاز به محبت و تمیز بودن زیستگاه خود دارند. هزینه اولیه ایجاد این زیستگاه ممکن است بالا باشد، اما هزینه‌های جاری کمتر خواهد بود.
پرندگان – مانند جوندگان، پرندگان معمولا در یک محیط مشخص قرار دارند، اما طول عمرشان بسیار متفاوت است. طوطی دم بلند آمریکای جنوبی می تواند تا 100 سال زندگی کند، در حالی که حتی یک طوطی کوچک دراز دم ممکن است عمری بین 15-18 سال داشته باشد. پرندگان به طور قابل ملاحظه‌ای در نیاز و میل خود به تعامل با کودکان متفاوت هستند، بنابراین پرنده مورد نظر خود را با دقت انتخاب کنید.
خزندگان – مانند پرندگان، بعضی از خزندگان طول عمری در حدود یک دهه دارند. نیازهای غذایی آنان می تواند پیچیده و گران باشد؛ و هرچند به طور کلی آن‌ها مانند پستانداران و پرندگان مورد محبت قرار نمی‌گیرند، بسیاری از مردم به این موجودات باستانی وابسته‌اند.
ماهی – بله شاید تعاملی مانند دیگر حیوانات خانگی نداشته باشند، اما در حین زیبایی و شگفتی، حس مسولیت پذیری فرزند شما را افزایش خواهند داد. ماهی‌ها می‌توانند بر اساس میزان تعهد شما، از ماهی قرمز در یک کاسه تا یک آکواریوم گرمسیری تغییر کنند.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید...
اینفوگرافیک تغذیه سگ

دیدگاهتان را بنویسید