چگونه حیوان خانگی بخریم؟

چگونه حیوان خانگی بخریم؟

چگونه حیوان خانگی بخریم؟

باید ها و نباید ها برای تدارک و تهیه حیوان خانگی
برای پیدا کردن جواب چگونه حیوان خانگی بخریم باید دقت داشته باشیم که در درجه اول خریدن حیوان خانگی سرگرمی و عادت نیست. مراقبت و نگهداری از یک موجود و ارتقای کیفیت زندگی آن است. استفاده مثبت از زمان خودتان. در این چرخه تبادل انرژی، همزیستی حیوانات باعث ارتقای شادابی و سلامت روح و روان انسان ها میگردد. بهتر است حیوان را به سرپرستی بگیرید اما اگر پیدا نشد خریدن حیوان کار بدی نیست اگر از افراد دارای جواز پرورش باشد. زیرا در جهت ارتقای نسل و تولید درست و به اندازه علاوه بر حیوانات خانگی دام های کوچک نیاز انسانها نیز می باشد.

موارد مهم در چگونه خریدن حیوانات خانگی
ابتدا مشخص نمایید از چه حیوانی می خواهید نگهداری نمایید.
دقت داشته باشید که با نگهداری از یک حیوان خانگی چه جنبه هایی از زندگی شما تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و آیا زمان، انرژی و شرایط نگهداری از یک حیوان را در محیط خانه خود دارید یا خیر.
مشخص نمایید جهت نگهداری از یک حیوان خانگی به چه پیش زمینه هایی برای تهیه غذا، سرپناه و مراقبت نیاز دارید.
مخارج و مسئولیت های خود در اين زمينه را به خوبي مورد توجه قرار دهيد.
به حیوانات مختلف فکر کنید و نه تنها به همان گونه ای که از ابتدا مد نظر قرار داده اید، شاید نگهداری از حیوان دیگری بیشتر متناسب با شرایط شما باشد. از مقاله ها و مطالب بروز هر حیوان خاصی که خوشتان می‌آید مطالعه نمایید. حتی مطالب زیادی در رابطه با هزینه نگهداری گربه یا هر حیوانی که میخواهید میتوانید پیدا کنید.
حیوان کوچکی را که خریداری می کنید به زودی بزرگ می شود. آیا شرایط نگهداری آن را خواهید داشت.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید...
بی صدا ترین سگ ها و آرام ترین نژاد سگ ها با واق کمتر

قبل از خریدن حیوان
یکی از شرایط مهم در پیدا کردن پاسخ مناسب برای چگونه حیوان خانگی بخریم، با افرادی که حیوان یا نژاد مورد نظر شما را داشته و یا پرورش می دهند و همچنين با دكتر دامپزشك مشورت نمایید.
مراكز مختلف نگهداری پانسیون حیوانات و پرورش حيوانات خانگی را مورد بررسی قرار دهيد تا از مكانی با كيفيت خوب حيوان مورد نظر خود را خريداری كنيد.
در صورت تمايل به پناهگاهها يا مركزي كه از حيوانات بي سرپرست و واگذار شده نگهداري مي كنند سر بزنيد شايد حيواني را كه واقعا به كمك شما نياز دارد بدون هزينه بدون خریدن حیوان خانگی بيابيد. برای این کار می توانید از قسمت حیوانات واگذاری سایت چارپا استفاده نمایید روزانه کیس های زیادی اضافه و برداشته می شوند.

و اگر برای خرید حیوان خانگی میخواهید اقدام نمایید همچنین توصیه میشود تمام مراکز را از سایت چارپا می توانید بیابید کمک میکند تا جواب مورد نظر را که چگونه حیوان خانگی بخریم به عمل تبدیل کنید. اما مرکزی را براي تهيه حيوان مورد نظر خود انتخاب نمایید که اصول و ضوابط بهداشتی برای نگهداری را رعایت می کند.
با مشورت دكتر دامپزشك بهتر است حيواناتی را كه گواهی سلامت (درمان ضد انگل يا واكسيناسيون در صورت الزام برای آن گونه حيوانی) دارند در اولویت انتخاب خود قرار دهيد.
مهمترین شرایط چگونه خرید حیوان خانگی
محيط زندگی حيوان (بستر، قفس، فضاي مورد نياز و غيره) را قبل از گرفتن آن مشخص و آماده نماييد.
لوازم مورد نیاز جهت نگهداری از حیوان را پیش از خريداري آن فراهم نمایید.
رژيم غذايی و نيازهاي تغذيه اي حيوان خود را از همان ابتدا با مشورت با دكتر دامپزشکی بدانيد. همچنين در صورتيكه حيوان رژيم غذايي و يا دارويي خاصي دارد از آن مطلع گشته و در صورت مناسب بودن (پس از مشورت با دامپزشک) سعی كنيد غذايي مشابه با آنچه حيوان به آن عادت نموده در اختیارش قرار دهيد.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید...
هزینه نگهداری از سگ ها و گربه ها

ورود حیوان خانگی به خانه
بدانيد كه حيوان خانگی که به تازگی آورده اید تحت استرس شديدی قرار دارد.
با حيوان تازه وارد خود با صبر و ملايمت رفتار نماييد.
خود را برای نكات مثبت و همچنين مسايل مرتبط با نگهداری از يك حيوان خانگی آماده كنيد چرا كه در هر ارتباطی هر دو جنبه وجود دارد.
توجه داشته باشید انتقال و جابجايی برای حیوان استرس زا می باشد. بنابراین در ابتدا به آن استرس بیشتر وارد ننمایید.
طوری رفتار کنید که حیوان احساس امنیت نماید و آن را در محلی آرام قرار دهید تا به مکان جدید خود عادت نماید.
بعد از گرفتن حيوان به منظور معاينه و گرفتن اطلاعات صحيح در زمينه نگهداری آن به دكتر دامپزشك مراجعه نماييد.حيوان خانگی را بر اساس هوس و ميل و تصميم آني نگيريد.
حيوان خانگي را به منظور خودنمایی، جلب توجه و نشان دادن به ديگران نگيريد.
گرفتن حيوان خانگی به عنوان هديه براي فرد ديگر خطا می باشد چرا كه نگهداری از حيوان مسئوليت بزرگی است و فردی كه گيرنده حيوان است مي بايست نسبت به كليه مراحل فوق در بخش بايدها مطلع باشد.
گرفتن حيوان درحالی كه شرايط زندگی شما در آستانه تغيير و تحول می باشد (براي مثال جدا شدن از خانواده) و امكان صرف وقت و انرژي كافی را به شما نمی دهد، خطا است.
گرفتن حيوان بسيار نامتعارف (گونه هاي وحشی) كه از نظر دامپزشك نمی تواند به عنوان حيوان خانگی نگهداری شود، ممنوع می باشد.
تنها به راهنمايی هاي فرد فروشنده حيوان در زمينه بهداشت، سلامت و نگهداری از حيوان خانگی اعتماد نمايد.
تحت تأثير فرد فروشنده حيواني را كه از شرايط نگهداري آن مطلع نبوده و مطمئن نيستيد كه از عهده آن برآييد، خريداری ننماييد.
به خاطر دلسوزی تصميم به نگهداری از حيوانی نگيريد مگر اينكه اطمينان داشته باشيد كه حيوان در وضعيت مناسبی نبوده و شما امكان فراهم نمودن شرايط بهتری را براي آن داريد.
از افراد متفرقه و دست فروش ها و يا از مراكزی كه حيوان را به لحاظ بهداشتی در شرايط نامناسب نگه مي دارند، حيوان خريداری نكنيد.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید...
چگونه متوجه شوید سگتان مریض شده است؟

رفتار شما بعد از خرید حیوان خانگی جدید
قبل از اينكه حيوان شما به شرايط جديد عادت كند، از ديگران برای ديدن آن دعوت نكنيد چون اين كار برای آن استرس زا می باشد.
بازی كردن و دست زدن زياد به حيوان در روزهای اول و قبل از آشنا شدن كامل با محيط و افراد جدید برای حیوان استرس زا بوده و مي تواند مشكلاتی را فراهم نمايد. این مطلب در پیدا کردن پاسخ به اینکه چگونه حیوان خانگی بخریم می تواند به شما زمینه ذهنی مناسبی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید