11 نکته مهم در مورد سگ دوبرمن

11 نکته مهم در مورد سگ دوبرمن

11 نکته مهم در مورد سگ دوبرمن

سگ های دوبرمن به عنوان سگ‌های همراه مراقبتی پرورش یافته‌اند. بر اساس آن چه که موسسه آمریکایی سگ‌ها (American Kennel Club) موسوم به AKC اعلام کرده است. سگ دوبرمن‌ در دهه 1890 میلادی توسط لوییس دوبرمن (Louis Dobermann) آلمانی که مامور جمع‌آوری مالیات بود، پرورش داده شدند. وی می‌خواست سگ گاردی داشته باشد که بتواند از او محافظت کند – اگرچه این سگ، ترسناک به نظر می‌رسد اما هنوز هم زیباست. و علاوه بر آن در شیفت‌های کاری شب او در شهر، که مجبور بود مقدار زیادی پول حمل کند، به عنوان همراه حضور داشته باشد. یکی ار برترین سگ نگهبان میباشند.
گوش و دم “دوبرمن
سگ دوبرمن سنت بریدن گوش و دم برای جنگجوتر کردن  بوده است. دوبرمن‌ها به طور طبیعی با دم بلند و گوش‌های نرم و افتاده به دنیا می‌آیند. اما طبق توضیحات مجله آنلاین آمریکایی Mental Floss، بریدن گوش و دم، راهی برای شتاب‌دهی به عملکرد این سگ‌ها است. با کوتاه کردن این دو زائده، یعنی گوش‌های بزرگ و دم بلند، در رقابت برتری پیدا می‌کنند.
هنوز بسیاری از افراد دم  سگ دوبرمن خود را کوتاه می‌کنند زیرا دم آن‌ها نازک و شکننده است. و به راحتی در اثر حادثه قطع می‌شود. از طرف دیگر کوتاه کردن گوش نیز امکان جریان بهتر هوا را فراهم می‌کند و می‌تواند مانع از بروز عفونت‌های گوش شود که معمولاً سگ‌هایی با گوش‌های بلند مستعد ابتلا به آن هستند.

با این حال، بسیاری معتقدند که این کار لزومی ندارد و غیرانسانی است؛

این عمل حتی در بعضی کشورها مانند انگلستان و استرالیا غیرقانونی می‌باشد. (علاوه بر این، گوش‌های دوبرمن‌ها به صورت طبیعی و به همان شکلی که هست، زیباست). در ایران نیز علاقه مندان بیشتر به بریدن یا جراحی آنها علاقه دارند. حتما با دامپزشکی مشورت نمایید.
سگ دوبرمن گارد
دوبرمن‌ها نتیجه ترکیب نژادها هستند
اگر چه این فرمول تولید سگ دوبرمن برای همیشه با آقای دوبرمن به زیر خاک رفته ولی خب ما اینجا میخواهیم به شما لو بدهیم. طبق تحقیقات سایت چارپا و در مطالب کانال تلویزیونی Animal Planet  اذعان می‌دارد. که ژنتیک دوبرمن‌ها شامل ژرمن پینچر، سگ روتوایلر، سگ شپرد تورینگین، گریهاوند سیاه، گریت دین، ویمارانر، ژرمن پوینتر شورت‌هیر و سگ ژرمن شپرد می‌باشد. واو!
دوبرمن ها با کودکان و نگهداری با حیوانات دیگر
رفتار دوبرمن ها، اسم دوبرمن‌ها بد در رفته است!
سگ های دوبرمن‌ مانند پیت‌بول‌ها و روتوایلرها ممکن است بدجنس به نظر برسند، اما با وجود همه این‌ها، به عنوان سگ‌های گارد خشن پرورش داده شده‌اند. شبکه Animal Planet  همچنین معتقد است که این سگ‌ها دندان‌هایی قوی و شبیه به قیچی برای گاز گرفتن دارند و همین امر آن‌ها را بیشتر ترسناک جلوه می‌دهد.
اگر کسی خطایی کند و مسیرش را اشتباه برود، دوبرمن‌ها قطعاً وظیفه خود را به خوبی انجام خواهند داد. با این‌حال، این نژاد هنوز یکی از ناشناخته‌ترین نژادهای دنیا می‌باشد. (مطلب را حتماً دنبال کنید!)
دوبرمن‌ها به گونه‌ای پرورش یافته‌اند که به شدت به صاحبشان وفادارند.
آقای لوییس دوبرمن قطعاً فقط یک ماشین کشتار نمی‌خواسته است؛ او یک همراه وفادار نیز می‌خواسته است. این سگ برای این پرورش یافته که همراهی دوست‌داشتنی برای خانواده او باشد. دوبرمن ها سگ های خوبی برای نگهبانی و همراهی خانواده در باغ و منزل جایی که به آنها سپرده میشود می باشند.
خلق و خوی دوبرمن امروزی، دوبرمن‌های امروزی نسبت به قبل خشونت کمتری دارند.
دیگر چه؟ شبکه تلویزیونی Animal Planet  می‌گوید که در طول دهه‌ای که گذشت،  سگ دوبرمن‌ به گونه‌ای پرورش یافتند تا بیشتر ویژگی‌های یک سگ خانگی را داشته باشند و خشونت کمتری از خود نشان دهند. تمامی سگ‌ها بر حسب خصوصیات شخصی خود باید ارزیابی شوند اما به طور کلی، دوبرمن‌های امروزی نسبت به دوبرمن‌های قبل خشونت کمتری دارند.
دوبرمن‌ها به هوش بسیار زیادشان مشهورند.
موسسه آمریکایی سگ‌ها، دوبرمن‌ها را به عنوان پنجمین نژاد باهوش در جهان رده‌بندی کرده است و آن ها را بسیار آموزش‌پذیر معرفی می‌کند. یعنی سگ‌های دوبرمن ظرفیت بسیار زیادی در یادگیری وظایف دارند – اما به راحتی هم حوصله‌یشان سر می‌رود.دوبرمن های زیرک و ترکه ای.
دوبرمن‌ها می‌توانند سگ جالبی برای خانواده باشند.
موسسه آمریکایی سگ‌ها اذعان می‌دارد که “همه دوبرمن‌ها خلق و خوی یکسانی ندارند” اما “یک دوبرمن پینچر با خلق و خوی نژادی صحیح و اصیل، قابل اعتماد برای کودکان، دوستان و همراهان صاحب خود است.” شبکه Animal Planet توصیه می‌کند که دوبرمن‌ها را از تولگی با کودکان، مردم و سایر حیوانات خانگی حتی گربه ها میتوانند و شما آشنا کنید تا اجتماعی شوند. برای این کار یا مربی سگ مشورت کنید و یا مطالب آموزش تربیت سگ ها را شروع به مطالعه نمایید.
نکته آخر این که اگر می‌خواهید سگی در خانواده داشته باشید که توانایی حفاظت از شما و کودکانتان را داشته باشد، دوبرمن بهترین گزینه است!

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید...
اشتباهاتی که هنگام نگهداری از حیوانات خانگی مرتکب می شویم (قسمت اول)

11 نکته مهم در مورد سگ دوبرمن

دوبرمن‌ها 4 رنگ مختلف دارند:
طبق اعلام AKC، دوبرمن‌ها 4 رنگ مشکی و فندقی، کبود و فندقی، قهوه‌ای طلایی و فندقی، و قهوه‌ای مایل به قرمز و فندقی دارند.دوبرمن رنگ های خاص استاندارد نمیباشند مانند سفید.
رنگ های استاندارد سگ دوبرمن
دوبرمن‌ها مستعد بعضی بیماری‌ها هستند، در نتیجه حتماً باید آن‌ها را از یک پرورش‌دهنده سرشناس خریداری کرد
این موضوع در مورد همه سگ‌های نژاد خالص صادق است. (این کار هم خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از پرورش غیرمسئولانه را از بین می‌برد و هم این اطمینان را ایجاد می‌کند که شما از پرورش‌دهندگان غیرحرفه‌ای یا از توله‌کشی‌های غیر انسانی حمایت نمی‌کنید.)

طبق اعلام AKC، نژاد دوبرمن مستعد بیماری‌هایی از جمله دیسپلازی مفصل ران، بیماری چشم، سندرم وبلر، که ستون فقرات را تحت تاثیر قرار می‌دهد، و بیماری فون ویلبراند، که در آن خون لخته نمی‌شود، می‌باشد.
توله سگ های دوبرمن
اگر می‌خواهید یک دوبرمن را به سرپرستی قبول کنید و آن را از پناهگاه و سگ واگذاری در سایت چارپا بگیرید، سعی کنید تا جایی که می‌توانید در مورد والدین او اطلاعات به دست آورید. بهترین مکان برای خرید سگ دوبرمن بی شک سایت چارپا میباشد. همه پرورش دهندگان در سایت را ببینید و تحقیق کنید. به مکان کنل آنها رفته و از نزدیک حیوان ها را ببینید سپس با خیال راحت بهترین گزینه را انتخاب کنید.
تحمل و شرایط سگ دوبرمن در زمستان
اگر چه دوبرمن‌ها قوی و محکم هستند، اما در سرما بیشتر سردشان می‌شود. از آن جایی که بدن دوبرمن‌ها از مقدار کمی چربی تشکیل شده، به سرما حساس هستند. اگر دوبرمن دارید و او را در جایی قرار داده‌اید که هوا سرد می‌شود، بهتر است برای او یک سوییشرت مخصوص سگ بخرید یا همان لباس.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید...
دعوای سگ‌ها

اما اگر سگ شما نگهبانی میدهد لباس فکر خوبی هست ولی حتما باید سرپناه یا لانه سگ حرفه ای داشته باشد و بهترین حالت درست کردن دسترسی به داخل ساختمان انبار سوله برای استراحت سگ دوبرمن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید