رفع  مشکلات رفتاری سگ با توجه به چند نکته ساده!

رفع  مشکلات رفتاری سگ با توجه به چند نکته ساده!

رفع  مشکلات رفتاری سگ با توجه به چند نکته ساده!

بدرفتاری سگ ها و پرخاشگری آن ها در اکثر شرایط قابل کنترل است. رعایت نکات زیر به شما در آموزش سگتان کمک بسیاری خواهند کرد:
از همان ابتدا بگذارید سگ شما بداند که باید از قوانین شما پیروی کند، برای این کار چهارچوب های مشخصی را ایجاد و روی آن ها تأکید کنید. اگر حیوان خانگی شما در شرایط یا محیط های خاص رفتارهای نامناسب از خود نشان می دهد، تا حد ممکن او را از آن شرایط و محیط ها دور نگه دارید. با دقت به رفتارهای حیوان خانگی خود توجه کنید، آنگاه به سرعت متوجه می شوید که او برای احساس راحتی و امنیت به چه چیزهایی نیاز دارد.
هنگامی که شما یک حیوان خانگی جدید را به سرپرستی قبول می کنید، مطمئن شوید که در طول دوره آموزش او را از نزدیک نظارت می کنید، همچنین باید دسترسی های او را به بخش کوچکی از خانه محدود کنید تا زمانی که تمریناتش کامل شود. رفتار های خوب را تشویق کنید و به آنها جایزه دهید.

رفع  مشکلات رفتاری سگ با توجه به چند نکته ساده!

رفتارهای بد و نادرست را با ارائه دادن جایگزین ها به حیوان خانگی خود تصحیح کنید. به عنوان مثال، اگر او دارد کفش های مورد علاقه شما و یا پایه میز را می جود و خراب می کند آن ها را با یک اسباب بازی عوض کنید. هرگز حیوان خانگی خود را تنبیه جسمی نکنید! و یا او را مجبور به اطاعت از دستورات خود نکنید. این کارها ممکن است به ترس و خشم حیوان منجر شود. بهترین گزینه برای مدیریت رفتارهای حیوان خانگی استفاده از تکنیک تقویت مثبت است.
با سگ خود با خشونت رفتار نکنید و همچنین رفتار خشن را در او تقویت نکنید، زیرا سگ نمی تواند تشخیص دهد چه زمانی این رفتار قابل قبول است و چه زمانی قابل قبول نیست. به آرامی توله سگ خود را به وسیله ارتباط با انسان های جدید، حیوانات دیگر و محیط های جدید اجتماعی کنید. به طوری که با گذشت زمان به شرایط زندگیشان عادت کنند و با آن راحت باشند.
اگر حیوان خانگی شما همچنان به بروز مشکلات جدی رفتاری ادامه می دهد، از دامپزشک خود مشاوره بگیرید.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید...
نژاد سگ پودل؛ باهوش‌ترین، بااستعداد‌ترین و خوش اخلاق‌ترین سگ‌!

دیدگاهتان را بنویسید