سگ‌ ها یا گربه‌ ها، کدام‌ یک باهوش‌ ترند؟!

سگ‌ ها یا گربه‌ ها، کدام‌ یک باهوش‌ ترند؟!

سگ‌ ها یا گربه‌ ها، کدام‌ یک باهوش‌ ترند؟!

علاقه‌مندان به حیوانات خانگی بیشتر اوقات با هم بحث می‌کنند که از بین سگ‌ و گربه‌ کدام‌یک همراه و حیوان خانگی بهتری است. در حالی که پاسخ به این سؤال کاملا سلیقه‌ای است، برخی به دنبال یافته های علمی هستند تا اثبات کنند یکی از حیوانات از دیگری باهوش‌تر است. با این حال علم، هم به نفع طرفداران سگ‌ها و هم به نفع طرفداران گربه‌ها مستنداتی دارد.
سگ‌ها
مغز سگ‌ها بزرگتر از گربه‌ها است و اندازه مغز آن‌ها در اثر تکامل در چند هزار سال اخیر افرایش یافته، در صورتی که اندازه مغز گربه‌ها در طول 8000 سال اخیر تغییری نکرده است.
سگ‌ها از گربه‌ها اجتماعی‌ترند، در واقع این خصوصیت سگ ها باعث رشد اندازه مغز آن‌ها در طول نسل‌ها شده است در حالی که گربه‌ها هیچ نشانه‌ای در تأیید افرایش مهارت‌های اجتماعی‌شان نشان نداده اند .
برخلاف سگ‌ها، گربه‌ها زمانی با شما بازی و تعامل می‌کنند که حس این کار را داشته باشند و احتمالاً بازی آن‌ها شامل حرکات نمایشی نیز می‌شود!

سگ‌ ها یا گربه‌ ها، کدام‌ یک باهوش‌ ترند؟!

نکته‌ی مهمی که در مورد سگ‌ها قابل توجه است این است که سگ‌ها به بهبود وضعیت اجتماعی کمک می‌کنند. دکتر استنلی کورن که نویسنده چندین کتاب در مورد سگ‌ها است می‌گوید: ما هیچوقت عنوان‌هایی مانند گربه‌های افراد نابینا، گربه‌ی پلیس و یا گربه‌ی جستجوگر به گوشمان نخورده است.

گربه‌ها
گربه‌ها می‌توانند نامه تحویل دهند! بر اساس مقاله‌ای از نیویورک تایمز، یک سازمان حیوانات خانگی تصمیم گرفت که از گربه‌ها برای انتقال پیام بین روستا‌ها استفاده کند و مشخص شد که گربه‌های خانگی حتی وقتی که از خانه‌شان بسیار دور و در مکانی کاملاً ناآشنا هستند، می‌توانند راه خانه خود را پیدا کنند.
قشرمغزی گربه‌ها نسبت به سگ‌ها تقریباً دو برابر نورون (سلول عصبی) دارد یعنی گربه‌ها 300 میلیون نورون و سگ‌ها 160 میلیون نورون دارند این موضوع نشان دهنده این است که گربه‌ها ظرفیت پردازش اطلاعات بیشتری نسبت به سگ‌ها دارند .
گربه‌ها می توانند از خود دفاع کنند، در حالی که بسیاری از سگ‌های خانگی کاملاً به صاحب خود وابسته هستند. دانشمندان معتقدند چون که سگ‌ها بسیار وابسته هستند، قابلیت فکرکردن و تصمیم‌گیری مستقل را ندارند و این باعث می‌شود که در خارج از خانه و یا حیات‌وحش نتوانند دوام بیاورند.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید...
آیا برای قبول سرپرستی سگ آماده هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید