انتخاب سگ مناسب

انتخاب سگ مناسب

انتخاب سگ مناسب

هنگامی که می خواهید سگ را به عنوان حیوان خانگی خود انتخاب کنید، باید به عوامل مختلفی توجه نمایید. آیا شما یک سگ بالغ می خواهید؟ نر یا ماده بودن آن برایتان مهم است؟ نژاد حیوان باید خالص باشد؟ هنگامی که به همه ی این سوالات پاسخ دادید زمان آن می رسد تا نژاد سگ خود را انتخاب نمایید. هر نژاد ویژگی های خاص خودش را دارد بنابراین قبل از انتخاب، حتما در مورد نژاد های مختلف تحقیق کنید. ما در این جا لیستی از صفاتی که هنگام انتخاب یک نژاد باید به آن ها توجه کنید را برای شما آماده کرده ایم:
اندازه:

سگ ها اندازه و شکل های بسیار متنوعی دارند بعضی مانند تریر های سفید بسیار کوچکند و مناسب خانه ها و آپارتمان های کوچک هستند و بعضی مانند روتوایلر اندازه بزرگ دارند و در خانه های بزرگتر و بیشتر برای نگهبانی نگهداری می شوند. سعی کنید نژادی را انتخاب کنید که با سبک زندگی و امکانات شما تناسب داشته باشد.
خلق و خو:

در حالی که می توان گفت که همه ی سگ ها با هر نژادی از خوابیدن روی زانوهای شما لذت می برند اما مطمئنا بعضی گونه ها تمایل بیشتری به این کار دارند (یا کمتر) یا برای مثال بعضی نژاد ها علاقه بیشتری به دویدن در کنار شما در پارک خواهند داشت. قبل از خرید یک نژاد خاص، ویژگی هایی که برای شما مهم هستند را در نظر بگیرید و با توجه به آن ها سگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید...
سگ پامرانین اطلاعات کامل نژادی و نگهداری پامرها خصوصیات اخلاقی بروز

انتخاب سگ مناسب

آموزش پذیری:

توانایی سگ شما در انجام حرکات خاص برایتان اهمیت دارد؟ آیا می توانید وقت زیادی را به تمرین دادن سگتان اختصاص دهید؟ بعضی سگ ها نسبت به سگ های دیگر راحت تر یاد می گیرند. نژاد هایی هستند که  هیچگاه تنها با یک دستور کار خاصی را انجام نمی دهند و در مقابل بعضی نژاد ها تنها در یک روز چندین حرکت مختلف را یاد می گیرند اما شاید دیگر ویژگی های مد نظر شما را نداشته باشند. شما باید تصمیم بگیرید که کدام ویژگی برای شما اهمیت بیشتری دارد چرا که نمی توانید همه ی ویژگی هایی را که دوست دارید در یک نژاد داشته باشید!
نظافت:

آیا شما می خواهید هر هفته ساعت ها برای تمیز کردن سگ خود وقت بگذارید یا حتی با فکر کردن به این موضوع نیز خسته می شوید؟ جواب درست به این سوال می تواند نژاد های مناسب برای شما را مشخص و گزینه ها احتمالی را محدود کند. هنگامی که در مورد ویژگی ها و صفت های نژاد های مختلف تحقیق می کنید به یاد داشته باشید که هر سگ با سگ دیگر متفاوت است و هرکدام از آنان خصلت های مثبت و منفی مختص به خودشان را دارند و قبل از تصمیم نهایی سعی کنید سگی را پیدا کنید که نه تنها نژاد او، بلکه شخصیت آن سگ نیز برای شما جذاب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید