تابستانی خوب برای سگ ها

تابستانی خوب برای سگ ها

تابستانی خوب برای سگ ها 

با رسیدن تابستان، خیلی از صاحبان سگ ها همواره اضطراب بردن حیوان خانگی خود به محیط بیرون را دارند و البته حق هم دارند زیرا گرمای هوا می تواند عوارضی را برای سگ شما داشته باشد. اگر می خواهید یک روز خوب همراه با سگ خود در آفتاب تابستان داشته باشید کافی است به نکات زیر توجه کنید:
1. گرمازدگی در سگ ها
مانند انسان ها، سگ ها نیز ممکن است خیلی سریع دچار گرمازدگی شوند اما بر خلاف ما، آن ها نمی توانند با عرق کردن خود را  خیلی خنک کنند چرا که سگ ها فقط در پاهای خود غده عرق را دارند، مکانیسم اصلی آن ها برای خنک شدن از طریق بیرون اوردن زبان خود و نفس های سنگین است که گاهی اوقات برای پایین آوردن دمای بدن در گرمای شدید تابستان کافی نمی باشد.

2. هیچگاه سگ خود را در ماشین رها نکنید
شما هیچگاه و به هیچ عنوان نباید سگ خود را در ماشین تنها بگذارید هر چند برای دقایقی کوتاه! حتی هنگامی که بیرون هوا ملایم است دمای ماشین به سرعت بالا می رود (حتی با وجود پنجره های باز) و در کمتر از یک ساعت به بیش از 40 درجه می رسد (در زیر نور خورشید این اتفاق تنها در چند دقیقه رخ می دهد) و در حالی که شما فکر می کنید با بیرون آوردن سگ خود با ماشین باعث شادی آن شده اید، خیلی راحت امنیت حیوان مورد علاقه خود را به خطر انداخته اید.
3. در ساعاتی که خنک تر هستند سگ را بیرون ببرید
در ماه های گرم تابستان، بهترین زمان برای بیرون بردن سگ خود صبح زود یا کمی قبل از غروب آفتاب می باشد. در هنگام پیاده روی با سگ خود مطمئن شوید که سگ شما روی چمن یا خاک حرکت می کند و در عین حال توجه کنید که همیشه در سایه قدم بردارد.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید...
هویج برای سگ؛ منبع سرشار از فیبر و انواع ویتامین‌ها

4. از تجمع و  حضور در مراسم های شلوغ تابستانی خودداری کنید
در حالی که ممکن است آوردن سگ به فستیوال ها و مراسم های مختلف ایده جالبی به نظر برسد، در اکثر اوقات برای سگ شما بهتر است که در خانه بماند. گرما، صداهای آزار دهنده، شلوغی و هیجان عمومی که در این مکان ها وجود دارد می تواند هم از نظر فیزیکی و هم احساسی برای سگ مضر باشد و استرس و عصبی شدن او را درپی داشته باشد.
5. قبل از کوتاه کردن موهای سگ خود شرایط را به دقت بسنجید
در گرمای تابستان، خیلی از صاحبان سگ ها اعتقاد دارند که کوتاه کردن موهای سگ برای حیوان آن ها مفید است و در این موارد این نوع تفکر قابل قبول است: اگر سگ شما به طور مرتب شنا می کند، ریزش موی زیادی دارد و یا خیلی از وقت خود را بیرون از خانه می گذراند، کوتاه کردن و تراشیدن موهای او در تابستان می تواند یکی از گزینه های شما باشد. در بقیه موارد، این کار راه حل مناسبی نیست.  موهای سگ ها از آن ها در برابر خورشید محافظت می کند و همچنین جلوی گزیده شدن توسط حشرات را می گیرد، باور کنید
یا نه، خیلی از سگ ها بدون کت های خود احساس لخت بودن می کنند. توجه داشته باشید که همیشه قبل از کوتاه کردن موهای سگ خود با دامپزشک مشورت کنید.

تابستانی خوب برای سگ ها 

با رسیدن تابستان، خیلی از صاحبان سگ ها همواره اضطراب بردن حیوان خانگی خود به محیط بیرون را دارند و البته حق هم دارند زیرا گرمای هوا می تواند عوارضی را برای سگ شما داشته باشد. اگر می خواهید یک روز خوب همراه با سگ خود در آفتاب تابستان داشته باشید کافی است به نکات زیر توجه کنید:
در صورتی که بخش اول مقاله را مشاهده نکرده اید، می توانید از این قسمت به مطالعه آن بپردازید.
6. از سگ خود در برابر حشرات گزنده محافظت کنید
با نزدیک شدن تابستان،  استفاده از داروها و روش هایی که جلوی حشرات را بگیرند و در برابر آنان مقاومت ایجاد کنند اهمیت زیادی پیدا می کند. بسته به شرایط آب و هوایی که شما در آن زندگی می کنید راه های مختلفی برای این کار وجود دارد، با دامپزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که از مناسب ترین راهکار موجود استفاده می کنید.
7. سگ ها نیز نیاز دارند در برابر نور خورشید محافظت شوند
مانند انسان ها، تماس بیش از حد با UV می تواند باعث آفتاب سوختگی، جدا شدن پوست و التهاب های دردناک در سگ شود. همچنین آفتاب شدید احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. اغلب مردم فکر می کنند چون سگ ها خز دارند پس دچار آفتاب سوختگی نمی شوند، این تفکر  غلط است و باید توجه داشت در حالی که خز تا حدی از آن ها در مقابل آفتاب محافظت می کند، نواحی بینی، گوش ها، پوست اطراف لب ها ودیگر نواحی که خز ندارند به شدت در برابر نور خورشید حساس هستند. ضدآفتاب هایی وجود دارند که به طور اختصاصی برای سگ ها فرموله شده اند اما قبل از استفاده از آن ها با دامپزشک خود این موضوع را بررسی و چک کنید تا بهترین راه حل را پیدا کنید.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید...
آشنایی با نژاد اشپیتز آلمانی و ژاپنی

8. همه سگ ها شناگر به دنیا نمی آیند
شنا کردن با سگ خود یک ورزش عالی و همچنین یک راه خوب برای در امان ماندن از گرمای تابستان است. برخلاف باور عموم، همه ی سگ ها با توانایی شنا کردن متولد نمی شوند. از نظر تئوری همه ی سگ ها می توانند شنا کنند اما برخی گونه ها مانند بول داگ و بست هاند و پوگ ها کار سخت تری در پیش دارند. وقتی که سگ خود را به شنا کردن تشویق می کنید توجه کردن به توانایی فیزیکی، سلامت، وضعیت بدن و شرایط تنفسی سگتان مهم است. اگر می خواهید همراه سگتان به قایق سواری بروید و از توانایی او در شنا کردن مطمئن نیستید می توانید از وسایلی که برای شناور ماندن روی آب هستند استفاده کنید. مهم ترین نکته این است که هیچگاه سگ خود را وادار به شنا نکنید، توقعات خود را پایین آورده و آرام آرام پیش بروید.

9. به امنیت سگ خود در اطراف آب توجه کنید
نکات زیادی است که هنگام نزدیک بودن سگتان به آب باید به آن ها توجه داشته باشید. اول از همه مطمئن شوید که سگ شما می تواند شنا کند،  نگذارید که حیوان شما از آبی که در آن شنا می کند بیاشامد و همچنین او را پس از شنایش خشک کنید. اگر با سگ خود روی قایق هستید توجه داشته باشید که سگ ها نیز دریازده می شوند، پس برای چنین موقعیتی آماده باشید.  از میکروچیپ ها یا دیگر وسایل شناسایی استفاده کنید تا در صورت افتادن سگتان در آب بتوانید او را پیدا کنید.
10. نگذارید سگ شما تشنگی بکشد
هرگاه سگ شما در حیاط در حال بازی کردن است یا شما در حال تمرین کردن با سگ خود در پارک هستید، مطمئن شوید که به آب آشامیدنی دسترسی دارید. در خانه هم از بودن ظرف آب سگتان در سایه اطمینان حاصل کنید تا آب آن تا حد ممکن خنک بماند و امکان این که حیوان مورد علاقه شما زبانش در آب بیش از حد گرم بسوزد وجود نداشته باشد. بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق استفاده از مقداری یخ به همراه اب است (حدود نصف ظرف).

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید...
معرفی کامل سگ ژرمن شپرد؛ سگ پلیس، چوپان و نگهبان

دیدگاهتان را بنویسید