آیا برای قبول سرپرستی سگ آماده هستید؟

آیا برای قبول سرپرستی سگ آماده هستید؟

آیا برای قبول سرپرستی سگ آماده هستید؟

آیا سگ حیوان خانگی مناسبی برای شماست؟ قطعا در نگاه اول این موجودات دوست داشتنی غیر قابل اجتناب و جذاب به نظر می‌رسند، اما تصمیم اشتباه می تواند به یک فاجعه ختم شود. اگر می خواهید از درست بودن تصمیم خود در مورد قبول سرپرستی این حیوان خانگی اطمینان پیدا کنید، حتما به فاکتور های زیر توجه داشته باشید.
آیا شما می توانید صاحبی مسئولیت پذیر باشید؟
مسئولیت پذیر بودن در مورد سگتان چیزی بیشتر از ستایش و دوست داشتن اوست.
نگهداری از سگ یک تعهد طولانی مدت است که نیاز به زمان و توجه دارد. فراموش نکنید: هنگامی که سگ رفتاری نادرست دارد، شما کسی هستید که مورد ملامت قرار خواهید گرفت.
آیا توانایی مالی لازم را دارید؟
نیاز های اولیه سگ‌ها می تواند تا چندین میلیون تومان در ماه و در بعضی نژادها تا چند ده میلیون تومان بالا رود. به اضافه‌ی همه هزینه‌های اضافی که برای شادی دوست خود باید خرج کنید. اگر سگ شما مشکلات سلامتی داشته باشد، چند میلیون تومان دیگر هم به هزینه‌های بالا اضافه کنید. سعی کنید پس از خرید سگ خود، از بیمه هایی که به همین منظور ایجاد شده اند استفاده نمایید تا هزینه های درمان در شرایط خاص باعث ورشکستگی شما نشود.
آیا خانه شما محل مناسبی برای نگهداری از سگ است؟
ایجاد محیطی مناسب برای سگ‌ها کمی شبیه به این است که خانه را برای کودکان امن نگه دارید. اگر چه هنگامی که بحث مناطق ممنوعه وسط می‌آید، این دوستان چهار پای ما کمی از کودکان نوپا زرنگ تر هستند (به خصوص زمانی که بحث خوراکی به میان می‌آید).

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید...
آشنایی با نژاد بولداگ

آیا برای قبول سرپرستی سگ آماده هستید؟

هنگامی که تازه سگ خود را به خانه معرفی می کنید، نباید انتظار داشته باشید که او کاملا آموزش دیده باشد، بنابر این حتما باید قوانین و محدودیت های مشخصی را اجرایی نمایید. آیا شما اجاره نشین هستید؟ هیچ دلیلی وجود ندارد که اجاره نشینان نتوانند از این موجود دوست داشتنی نگهداری کنند، اما حتما باید با صاحب خانه خود هماهنگ باشید. توجه داشته باشید که زندگی آپارتمانی برای هر نژادی از سگ‌ها مناسب نیست.
اگر در خانه کودک یا حیوان خانگی دیگری دارید باید مطمئن شوید که آن ها با این موجود تازه وارد به خوبی کنار می‌آیند.
آیا سبک زندگی شما می تواند بر حسب نیاز سگتان تغییر کند؟
اگر ساعات کاری طولانی مدتی دارید یا به طور دائم در مسافرت هستید، ممکن است قبول سرپرستی این حیوان بهترین انتخاب شما نباشد. زندگی اجتماعی برای خیلی از افراد اهمیت بسزایی دارد، آیا می توانید در کنار معاشرت با دوستانتان برای سگ خود نیز وقت کافی بگذارید؟ شما باید تصمیم بگیرید که آیا حاضر هستید که سبک زندگی خود را با سگتان تطابق بدهید؟ اگر جواب خیر است، اکنون شاید بهترین زمان برای نگهداری از این موجود پشمالو نباشد. اگر مشکلی با این موضوع ندارید، زمان‌های مورد نیاز برای تامین نیازهای اولیه سگ مانند: بازی کردن، تمرین کردن، چک آپ مداوم و … را در نظر بگیرید و سپس تصمیم خود را نهایی کنید.
آیا محدودیت دارید؟
داشتن مشکل جدی در سلامتی یا جراحتی عمیق می تواند نگهداری از سگ را تا حد زیادی دشوار کند. این موضوع به خصوص در مورد نژادهای بزرگ تر صدق می کند. حتما اطمینان پیدا کنید که در زمان نیاز افراد دیگری نیز وجود دارند تا به شما کمک رسانی کنند. آیا به سگ ها آلرژی دارید؟ آلرژی می تواند یک شخص را کاملا زمین گیر کند و در اکثر اوقات باعث راندن سگ از خانه می شود. اگر شما یا یکی دیگر از اعضای خانواده دچار این نوع آلرژی است، کمی با سگ مورد نظر وقت بگذرانید تا ببینید که آیا آلرژی ایجاد شده قابل مدیریت است یا خیر. بیرون کردن سگ یا واگذار کردن آن در این شرایط بسیار ناعادلانه است چرا که این موضوع کاملا قابل پیشگیری بوده است.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید...
بهترین انتخاب برای خوراک سگ‌ها

دیدگاهتان را بنویسید