آشنائی با اصول پرورش سگ

آشنائی با اصول پرورش سگ

آشنائی با اصول پرورش سگ

شروع کار پرورش سگ به صورت یک کسب و کار می‌تواند شغلی پردرآمدی باشد که در آن چند خانواده، سگی دارند که هر سال به تعداد توله‌هایش اضافه می‌شود. اگر چنین چیزی در ذهن باشد، جای تعجب نیست که بسیاری از افرادی که عاشق سگ‌ها هستند، این راه را دنبال کنند.

اگرچه عشق به سگ‌ها لازمه و پیش شرط شروع کار پرورش سگ است، اما انتظار نداشته باشید که فقط به دلیل این که عاشق سگ‌ها هستید، این کار آسان باشد. این کار نیاز به تلاش، دانش و آمادگی دارد تا کسب و کارتان موفق باشد.

پس بیایید نگاهی داشته باشیم به چند گام ابتدایی که برای شروع کار پرورش سگ باید آن‌ها را دنبال کنید.

در مورد پرورش سگ‌ همه چیز را یاد بگیرید…

قبل از این که کار را شروع کنید، تا آن جا که می‌توانید در مورد موضوع پرورش سگ آموزش ببینید. این مقاله که منبع آن باشگاه سگ‌های آمریکا (American Kennel Club) است، می تواند نقطه آغاز خوبی باشد اما موضوعات و موارد دیگر را نیز به خوبی بخوانید تا بتوانید با دانش لازم به سراغ این تجارت بروید.

باید در مورد روش‌های خوب پرورش سگ، چگونگی مراقبت از سگ‌های باردار، چگونگی مدیریت زایمان و مراقبت از توله‌ها اطلاعات داشته باشید. اگر در این زمینه هیچ تجربه‌ای ندارید، بهتر است کسی را استخدام کنید تا زمانی که کار را یاد گرفتید، به شما کمک کند.

همچنین باید در مورد پرورش مسئولانه آموزش ببینید. پرورش غیرمسئولانه سگ‌ها نه تنها غیراخلاقی است، بلکه ممکن است پیگردهای قانونی نیز داشته باشد و مجبور شوید کارتان را تعطیل کنید. به روش‌های مسئولانه پایبند باشید و یاد بگیرید که چگونه باید از اشتباهاتی جلوگیری کنید که برایتان هزینه‌بردار است.

اگر می‌خواهید سگ‌هایی پرورش دهید که ویژگی‌های خوب پدر و مادرشان را داشته باشند، شناخت ژنتیک سگ‌ها ضروری است.

اگر می‌خواهید سگ‌هایی خوب و باکیفیت پرورش دهید  که ویژگی‌های هر دوی پدر و مادر را داشته باشند، باید حتماً در مورد ژنتیک سگ‌ها اطلاعات به دست آورید. این اطلاعات می‌توانند به جلوگیری از برخی مشکلات ارثی کمک کنند.

تجربه آموزش سگ، دانش کمک‌های اولیه به حیوانات خانگی و مهارت‌های میان‌فردی تمام موارد مهم و ضروری است که باعث موفقیت کار جدیدتان می‌شود.

به چند پرسش اصولی پاسخ دهید

چند پرسش پایه‌ای وجود دارد که حتی قبل از نوشتن پلان برای کسب و کارتان نیاز دارید که آن‌ها را در نظر بگیرید و درباره موارد مهم‌تر فکر کنید.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید...
رفع  مشکلات رفتاری سگ با توجه به چند نکته ساده!

قصد فروش کدام نژاد از سگ‌ها را دارید؟

نژادی از سگ‌ها را انتخاب کنید که محبوب هستند و تقاضا برای آن‌ها زیاد است. همچنین به دیگر پرورش‌دهندگان سگ در محدوده‌یتان توجه کنید و نژادهایی را که پرورش‌دهنده مشهور دیگری می‌فروشد را پرورش ندهید.

آشنائی با اصول پرورش سگ

به گفته باشگاه سگ‌های آمریکا، محبوب‌ترین نژادهای سگ عبارتند از:

لابرادور، رتریورگلدن، رتریورژرمن، شپرد، بولداگ، بولداگ فرانسوی، پودل، بیگل، یورکشایر، تریر و باکسر

بازار هدف پرورش سگ چه کسی است؟

بازار هدف کار پرورش سگ در پایه‌ای‌ترین سطح، تمامی افرادی هستند که می‌خواهند صاحب سگ شوند. اما بعضی از کسب و کارهای پرورش سگ بازار هدف متراکمی دارند.

برای مثال، کسب و کار شما در حوزه پرورش سگ ممکن است بر روی نمایش سگ‌ها متمرکز باشد؛ در این صورت بازار هدف شما افرادی هستند که سگ دوست دارند و می‌خواهند رقابت کنند و یک سگ نمایشی داشته باشند. همچنین می‌توانید بر روی سگ‌های کار یا نژادهایی تمرکز کنید که برای شکار استفاده می‌شوند.

نام کارتان را چه خواهید گذاشت؟

انتخاب یک اسم خوب برای کارتان بسیار مهم است. می‌توانید در وبسایت‌های گوناگون راهنمای کامل انتخاب نام را پیدا کنید و از آن‌ها ایده بگیرید.

قبل از این که اسم کارتان را انتخاب کنید، باید این را هم بررسی کنید که آیا اسم خاصی در محل سکونت شما موجود است و این که آیا دامنه آزادی برای وبسایت با همان نام وجود دارد یا خیر. داشتن دامنه‌ای با همان اسم کاری‌تان اهمیت زیادی برای بازاریابی دارد، در نتیجه اگر دامنه‌ای با نام انتخابیتان قبلاً گرفته شده است، اسم دیگری برای کارتان انتخاب کنید.

برای کار پرورش سگ برنامه داشته باشید

بعد از آن که کارتان و بازار هدفتان را مشخص کردید، باید ابتدا تحقیقات بازاری انجام دهید و برای کارتان پلن دقیق بچینید. این کار، صنعتی رقابتی است و باید بدانید که با ورود به آن چه انتظاراتی باید داشته باشید؛ به همین دلیل است که داشتن یک نقشه کاری واضح از اهمیت زیادی برخوردار است.

برای شروع کار پرورش سگ، هزینه‌ها را محاسبه کنید

قبل از آن که کار پرورش سگ را شروع کنید، باید بدانید که چقدر سرمایه نیاز دارید. به طور کلی، هزینه‌های شروع این نوع مشاغل می‌توانند زیاد و قابل توجه باشند اما اگر از قبل چند سگ دارید که تصمیم دارید از آن‌ها توله‌کشی کنید، می‌توانید این کار را با بودجه ای محدود انجام دهید.

اگر تصمیم دارید که کار کوچکی را شروع کنید، احتمالاً با هزینه‌ای در حدود 5000 دلار می‌توانید این کار را انجام دهید. بهتر است کار را با یک سگ ماده آغاز کنید که می‌توانید در خانه پرورش دهید. ضمن این که کسب و کارهای بزرگتر که شامل چندین سگ می‌شوند می‌توانند هزینه‌ای در حدود 10000 تا 15000 دلار داشته باشند.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید...
هر آنچه لازم است درمورد سگ پاپیلون بدانید...

چند نمونه از هزینه‌های رایج برای کار پرورش سگ عبارتند از:

محل پرورش، اجاره تجهیزات یا بازسازی صحیح لانه، تجهیزات و ملزومات غذای سگ و توله، هزینه‌های گواهی و بیمه، هزینه‌های راه‌اندازی وبسایت و دیگر کارهای مارکتینگ/بازاریابی جای خواب توله‌ها

سودهای احتمالی را محاسبه کنید

دانستن این که باید چه انتظاری از سودتان داشته باشید، امری مهم است؛ به این ترتیب می‌توانید روی سرمایه‌های آینده‌یتان برنامه‌ریزی کنید تا کارتان را رشد دهید. سودی که می‌توانید به دست آورید هم به  قیمت هر یک از توله‌ها و هم به تعداد توله‌هایی بستگی دارد که هر ساله به دنیا می‌آیند.

اکثر پرورش‌دهندگان برای یک توله قیمتی بین 500 تا 3000 دلار تعیین می‌کنند. این قیمت می‌تواند با توجه به شجره پدر و مادر توله و وضعیت سلامت و رفتار توله بستگی دارد. پرورش‌دهندگان مسئول، سگ‌هایی که  مشکلات سلامتی ژنتیکی دارند یا مشکلات رفتاری دارند را پرورش نمی‌دهند و این آمادگی را دارند که اگر سگ‌هایی با چنین مشکلاتی داشتند، هزینه‌های احتمالی را متقبل شوند.

ملاحظات قانونی

قبل از آن که کار را آغاز کنید، باید جنبه قانونی کارتان را در نظر بگیرید.

هویت کاری ایجاد کنید

اولین گام، ایجاد یک هویت قانونی/تجاری است. این یعنی نحوه سازماندهی کارتان را برای فعالیت مشخص کنید. می‌توانید یکی از چهار هویت قانونی را برای خود انتخاب کنید –  مالکیت انفرادی، مشارکت، شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود (LLC).

هر یک از این هویت‌ها مزایا و معایب خاص خود را در مورد هزینه‌ها، مواجهه با مسئولیت و الزامات اداری دارد؛ در نتیجه در مورد این که کدام برای شما مناسب‌تر است، با دقت فکر کنید.

مجوزها و گواهی‌های لازم برای کار به دست آورید

داشتن مجوزها و گواهینامه‌های لازم، ضروری است و اگر نتوانید این مجوزها را به دست آورید، ممکن است جریمه شوید یا کسب و کارتان بسته شود.

پرورش دهندگان تجاری سگ در آمریکا باید از طریق وزارت کشاورزی آمریکا و طبق قانون رفاه حیوانات مجوزها را به دست آورند. علاوه بر این، اکثر ایالت‌ها شرایط صدور مجوز خاص خود را دارند و نیاز دارند که پرورش‌دهندگان سگ مجوز مالیات فروش دریافت کنند.

در مورد مالیات، فراموش نکنید که برای انواع مالیات‌های ایالتی و فدرال ثبت نام کنید. قبل از انجام این کار، باید برای دریافت شماره شناسایی کارفرما (EIN) اقدام کنید.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید...
11 نکته مهم در مورد سگ دوبرمن

برای کار پرورش سگ خود حساب بانکی باز کنید

با ادامه کار پرورش سگ، هزینه‌های زیادی خواهید داشت، البته امیدواریم درآمد زیادی هم داشته باشید. برای آن که از دارایی شخصیتان محافظت کنید، باید حساب بانکی کاری باز کنید و از کارت‌ بانکی آن حساب استفاده کنید.

برای مثال، اگر حساب شخصی و کاریتان را جدا نکنید و به هر دلیلی از کسب و کار شما شکایت شود، ممکن است دارایی‌های شخصی شما به خطر بیفتد. علاوه بر این، داشتن یک کارت بانکی کاری و یاد گرفتن چگونگی ایجاد اعتبار تجاری می‌تواند به شما کمک کند تا راه‌های دیگری برای سرمایه‌گذاری روی تجارتتان بیابید، اعتبار بیشتری کسب کنید و میزان بهره‌یتان را بیشتر کنید.

در نهایت، اگر حساب بانکی اختصاصی برای کسب و کار خود داشته باشید، حسابداری و تشکیل پرونده مالیاتی بسیار راحت‌تر خواهد بود.

برند خود را بسازید

بعد از آن که تمام مراحل مقدماتی لازم را انجام داد، وقت کار فرامی‌رسد. علاوه بر شیوه‌های پرورش مسئولانه و اخلاقی، باید با اختصاص دادن زمان و هزینه به کسب و کارتان و با حضور یافتن در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، برندتان را نیز بسازید.

مهم‌ترین نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که وبسایتی برای کسب و کارتان ایجاد کنید. راه‌اندازی یک وبسایت می‌تواند با نرم‌افزارهای منبع‌باز مانند WordPress، Squarespace یا Wix انجام شود البته می‌توانید یک شخص حرفه‌ای را نیز استخدام کنید تا در این امر شما را کمک کند. اگر در کار با کامپیوتر چندان ماهر نیستید، داشتن یک وبسایت پایه‌ای بین 500 تا 1000 دلار هزینه خواهد داشت.

علاوه بر این، باید تبلیغات نیز داشته باشید. این کار می‌تواند با پیوستن به یک کلاب محلی مخصوص نژادهای خاص انجام شود، اما باید در رسانه‌ها هم حضور داشته باشید و در گروه‌های آنلاین مرتبط با نژادی که شما می‌فروشید هم شرکت داشته باشید.

 نتیجه گیری

شروع کسب و کار پرورش سگ کاری جدی است که نیاز به دانش و تلاش زیادی دارد. باید همه چیز را در مورد روش‌های پرورش مسئولانه، ژنتیک سگ‌ها، آموزش سگ، کمک‌های اولیه به حیوانات خانگی و … بدانید.

علاوه بر این، باید به خوبی آماده باشید تا جنبه تجاری خدمات پرورش سگ خود را مدیریت کنید و بدانید که چطور در گروه‌های محلی مرتبط با نژاد سگ برندتان را بسیارید و حضور آنلاین معتبر ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید